İslamda paylaşma nasıldır? Paylaşmanın önemi nedir? 5 üzerinden 4.70 | Toplam : 10 kişi
  1. 1
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    İslamda paylaşma nasıldır? Paylaşmanın önemi nedir?


    İslamın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi açıklayınız

    İlgili Yazılar

  2. 2
    furkan Forum Editörü
    furkan
    Forum Editörü

    Üye No: 20
    Mesaj Sayısı: 169
    Tecrübe Puanı: 10
    Yer: Hatay

    Yorum: İslamda paylaşma nasıldır? Paylaşmanın önemi nedir?


    İslamda paylaşmak çok önemlidir. İslamda paylaşmanın en büyük yeri Zekat ve Fitre gibi ibadetlerdir. Bu ibadetler mal ile yapılır. Kendi malımızdan fakir bir insan ile paylaşarak İslamda paylaşmanın en büyük önemini ve örneğini görebiliriz.

    İnsanlar aldığı koyundan, inekten, tarladan, şirketten ve kazandığı her kuruştan nisap miktarını geçtiği sürece zekatını vermesi farzdır. Nisap miktarına ulaşamıyorsa fitre, sadaka gibi yollarla insanlar ile malını paylaşmalıdır.


  3. 3
    Kuldurdileyen Üye
    Kuldurdileyen
    Üye

    Üye No: 121260
    Mesaj Sayısı: 355
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 47
    Yer: Ankara

    Yorum: İslamda paylaşma nasıldır? Paylaşmanın önemi nedir?


    Paylaşmak ve yardımlaşmak, Allah rızasını kazanmanın temiz yoludur ve zordur. Makbulü gizlisidir. Yardım yapılan yerden, kötülük görülürse gücenilmemeli, dillendirilmemesi gerekir. Dilsiz olmak gerekir, kızmamak gerekir, tatlı dil gerekir, gizlemek gerekir, böbürlenmemek ve gururlanmamak gerekir, insan için zordur. Paylaşanların işinin zorluğu azalır. Yardımlaşanların darlığı azalır.


  4. Reklam

  5. 4
    seyit gazi Üye
    seyit gazi
    Üye

    Üye No: 121129
    Mesaj Sayısı: 639
    Tecrübe Puanı: 7

    Yorum: İslamda paylaşma nasıldır? Paylaşmanın önemi nedir?


    italyanca da riziko kelimesinin rızıkdan geldiği söylenir. rızık risk taşır, meçhuldur. insan kazandığını da yiyemez. insanlarda şöyle bir algı var; insan kazandığının kendisinin olduğunu zannediyor. insanlara ne kadar rahat soruyorlar, maaşın ne kadar veya ne kadar kazanıyorsun diye halbuki insanların kazandıklarında yolda kalmışların yetimlerin garib gurebanın hakkı vardır. Allah avc yolda kalmışlara (ihtiyaç sahiplerine) haklarını ver buyurur. o zaten onların haklarıdır. insanlar bir işe girince, memur olunca veya bir yere gelince; hayatlarını kurtaracaklarını sanıyorlar. bu ne kadar yanlış bir düşünce. bir müslüman da nasıl hayatını kurtardığı zannı olabilir. ve gerçekten Allah avc nin gücünün zenginlere haşa yetmediğine için için inanılıyor. ve bunu müslümanlar yapıyor. insan uzakda bir vaha görür, dili dışarıda büyük hayallerle o vahaya gider de, bakar ki hiç bir şey yok. yanı başında Allah ı buluvermiş. kıskıvrak ansızın yakalanıvermiş.

    ayrıca teorisyener kuramcı filozoflardan birinin teziydi, hangisi olduğunu şimdi hatırlayamadım; toplumda herkesin eşit özelliklerde olmadığını, kimisinin sağlıklı kimisinin sağlıksız, kimisinin ticarete elverişli kimisinin elverişsiz, kimisinin de başka hususlarda daha yetenekli olduğunu dolayısıyla insanın sahip olduğu özelliklerde/sahip olduğu yeteneklerde toplumunda hakkı olduğunu ve insanın bu sorumluluğunu unutmaması gerektiğini söylemişti.

    ayrıca paylaşmak paylaştırmak; hak sahiplerine haklarını taksim edilmesine, insanın malının temizlenmesine, insanın mala olan düşkünlüğünün ve hırsının kırılmasına, böylelikle olanı da sağlık afiyetle yiyebilmesine, toplumda kıskançlığın hasedin hırsızlığın azalmasına, ihtiyaç sahiplerinin mülk sahiplerine dua etmelerine ve toplumda kardeşliğin yayılmasına vesile olur.

    insanın malı yiyip içtiğidir giydiğidir infak ettiğidir, gerisi varislerinindir.


  6. 5
    seyit gazi Üye
    seyit gazi
    Üye

    Üye No: 121129
    Mesaj Sayısı: 639
    Tecrübe Puanı: 7

    not : bu kuram teorisyenerleri de toplumun insan üzerindeki haklarını veya insanın sorumluluklarını unutmamasını da hayrına teorileştirmiyorlar. insanın maddeyi manaya tercih etmeye, biriktirmeye ve birikimlerini korumaya ve ayrıca bireyselleşmeye yöneltildiği kuramlarının neticesinde; insana, bir başkasının çıkarlarını kendi rasyonel çıkarlarına tercih etmesi hususunda sunabilecekleri hiçbir makul gerekçelerinin kalmayışına binaen bunları söylüyorlar.


+ Yorum Gönder