Abdest ile ilgili soru ve cevaplar 5 üzerinden 4.13 | Toplam : 8 kişi
  1. 1
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 19,465
    Tecrübe Puanı: 234

    Abdest ile ilgili soru ve cevaplar


    Soru: Farz namazların dışındaki vakitlerde, hayrat suyundan alınan bir abdestle en az bir nafile namaz kılmak gerektiğini duyuyoruz. Bu hususta ne dersiniz?
    Cevap: Bu tavsiye, yapıldığı zaman sevap olan, yapılmadığı zaman günah bulunmayan bir husus olmaktadır.

    Soru: Abdestsiz gezdiğim zaman huzur duyamıyorum ve işim rast gitmiyor. Bu sebeple, abdestli durmaya devam etsek ve fakat aldığımız abdestle nafile namaz kılmasak sorumlu olur muyuz?
    Cevap: Bu abdestle nafile namaz kılamadığınız zaman sorumlu olmazsınız. Bir ayet de okusanız hakkını ödemiş olursunuz.

    Soru: Abdestin farz olan mahallerini yıkayıp geri kalan taraflarınınn terk edilmesi caiz midir?
    Cevap: Asla böyle bir şey doğru ve caiz değildir. Onların faydası olmasaydı Peygamber Efendimiz (sav) terk ederdi. Sünnetlerin ihmali, bid'atların ihyasına ve çoğalmasına yol açar. Bundan dolayı, her zaman ve hele asrımızda sünnetleri ifada azami gayret göstermelidir.

    Soru: Abdest alırken ağıza su vermek sünnet olduğu halde gusulde farz olmaktadır. Bunun sebebini açıklar mısınız?
    Cevap: Abdestle ilgili Ayet-i Kerimede yüzün yıkanılması emredilmiştir. Yüz, saçın bittiği yerden çene altına kadar ve iki kulak arasında yer alan kısmın dışıdır. Burayı yıkamakla farz yerine gelir. Gusulde ağız ve burunun içi, vücudun dış kısmından kabul edilmiş bulunmaktadır. Bu sebeple ağız ve burun içinin yıkanılması gusulde farz, abdestte ise sünnettir.

    Soru: Suyu ile abedst alınan bir havuza para atmakta bir beis var mıdır? Bu havuzdan abdest almak caiz midir?
    Cevap: Bu davranış bir israftır. Malı sokağa atmak gibidir ve ayrıca bid'attır. Fakat içine para atılmış olması, havuzun suyu ile abdest almaya engel olmaz.

    Soru: Tuvalette abdest almakta bir mahzur var mıdır?
    Cevap: Başka bir yerde abdest almak imkanı bulunmadığı zaman helada da abdest alınabilir. Ancak, buralar temiz olmadığı için dualar okunamaz.

    Soru: Bir kimse, abdest alırken, abdest uzuvlarından birini unutuyor. Namazı kıldıktan sonra hatırlıyor. Yeniden abdest alıp namazı iade edecek mi?
    Cevap: Evet, o uzvu da yıkayarak abdestini tekrar alması ve namazını tekrar kılması gerekir.

    Soru: Üzerinde ayet bulunan veya Allah (cc) adı bulunan bir parayı abdestsiz olarak almak nedir?
    Cevap: Mekruhtur.


    Soru: Mesh ne demektir? Ve başın mesihteki mahalli neresidir?
    Cevap: Mesh, başka tarafta kullanılmamış bir yaşlığı bir yere değdirmekten ibarettir. Başın, kulağın üst tarafında kalan yerin dörtte birini mesh farz olmaktadır.

    Soru: Kişi, abdest aldıktan sonra bazı yerlerin kuru kaldığına dair şek etse ne yapar?
    Cevap: Kuru kaldığına dair kesin bilgisi yoksa şekke itibar yoktur.

    Soru: Gözler, yüz üzerindeki birer uzuv olduğu halde neden gözlerin içini yıkamıyoruz?
    Cevap: Gözlerin içini yıkamak zarar vereceği için abdestte ve gusülde yıkanması caiz değildir.

    Soru: Abdest aldıktan sonra başını tıraş ettiren kimsenin yeniden başını mesh etmesi gerekir mi?
    Cevap: Mesh etmesi lazım gelmez. Zira, saçlar kesilmekle hades (abdest bozulması) vaki olmuş değildir. İkincisi, başı mesh etme farzı sakıt olmuştur. Düşmüş olan bir mükellefiyet geri gelmez.

    Soru: Abdest veya gusülden sonra tırnak kesen kimsenin orayı tekrar yıkaması gerekir mi?
    Cevap: Gerekmez. Sadece orayı yıkamak müstehab olur.

    Soru: Bir insan abdest almış, daha sonra kolunda bir kuru yer kaldığını görmüş olsa ve eliyle o kuruluğu gidermiş olsa, acaba bu abdest tamam olur mu?
    Cevap: Abdestte her uzuv müstakil bir uzuv olarak kabul edilmektedir. Koldaki kuru yer, aynı koldaki yaşlılıkla giderilebilir. Böyle yaparak abdestini tamamlamış olur.

    Soru: Taharet-i suğra ne demektir?
    Cevap: Abdestsizlik halini gidermek, yani abdest almak demektir.

    Soru: İştiyak ne demektir?
    Cevap: Misvak kullanmak demektir.

    Soru: Teşvis ne demektir?
    Cevap: Misvake bedel olarak dişleri parmakla temizlemek demektir.

    Soru: Teslis ne manasına gelmektedir?
    Cevap: Bir fi'li üçlemek, üç defa yıkamak manasına gelmektedir.

    Soru: Tahlil ne demektir?
    Cevap: (Parmaklarını) aralamak, parmak aralarını temizlemek demektir.

    Behce Fetvalarından:
    "Abdest alıp başını mesh eden kimse tıraş olsa, meshi iade vacip olmaz." (H.Ec. 1/7)
    Açıklama: Meshedilen saçların tıraş edilmesi ve hatta ustura ile kazıtılması, başa yapılan meshi bozan bir sebep değildir. Bu sebeple başa tekrar mesh vermek vacip olmaz.

    İlgili Yazılar

  2. 2
    meryemgül1 ~~Medinenin Gülü ~~
    meryemgül1
    ~~Medinenin Gülü ~~

    Üye No: 48911
    Mesaj Sayısı: 1,897
    Tecrübe Puanı: 57
    Yer: Türkiye

    Cevap: Abdest ile ilgili soru ve cevaplar


    243 - Soru: Acaba Hz. Ali (ra) çıplak ayağının üzerine mesh etti mi?
    Cevap: Bilakis Hz. Ali (ra), "Ayaklarınızı topuklara kadar yıkayınız" diye emir buyurmuştur. (Tefsir-i Kurtubi, c. 6, s.

    bilgi paylaşımı için Allah c.c. razı olsun hocam


  3. 3
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: Abdest ile ilgili soru ve cevaplar


    Hocam adetim bittikten sonra gusul abdesti alıp namazına başladım ve akşam yine az kan geldi yeniden gusul abdesti almam gerekirmi


  4. Reklam

  5. 4
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,935
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Abdest ile ilgili soru ve cevaplar


    Adetinin ne zaman hangi vakitte bittiğini bilmen gerekir. Eğer adet vaktinin bitmediğini düşünüyorsan ve gusül almada acele etmiş isen bu durumda guslünü yeniden alman gerekir.


  6. 5
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yellenen biri taharet olmadan abdest alabilir mi taharet gerekir mi


  7. 6
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,935
    Tecrübe Puanı: 10

    Normalde yellenmek abdesti bozsa da tahareti gerektirmez. Ama necasetin bulaşmasından yani kirlilik şüphesi olan kişi taharet alarak temizlenir ve yeniden abdest almalıdır.


+ Yorum Gönder