Online oyun üzerinden ticaret caiz midir? 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
  1. 1
    ParanoyaTR Üye
    ParanoyaTR
    Üye

    Üye No: 118701
    Mesaj Sayısı: 1
    Tecrübe Puanı: 1

    Online oyun üzerinden ticaret caiz midir?


    Merhaba arkadaşlar


    Çok oyunculu oynanan oyunlardan oynuyorum. Bu oyunlarda çıkan itemler yani" kılç-silah-kalkan-zırh vs vs" oyun içi eşyalar çıkıyor. İş yerimde aldığım para yetmiyor ve bu çıkan eşyaları oyun içi paraya satıyorum ve bu oyun içi olan parayı da gerçek hayatta ki TL karşılığında satıyorum. Tabi bu eşyaları yeri geliyor 4-5 saatte yeri geliyor 1-2 saatte düşürüyorum bi zaman harcayıp emek veriyorum. Bu caiz midir?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    imam Özel Üye
    imam
    Özel Üye

    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 6,095
    Tecrübe Puanı: 65
    Yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Online oyun üzerinden ticaret caiz midir?


    Oyundaki eşyaları satmanın hükmü oyunun helal olup olmamasına bağlıdır.
    oyunun içeriğinde islam'a aykırı İnanç görüntü ve sesleri varsa oyun helal olmaz içindeki materyallerde satamazsınız.
    ama oyunda herhangi haram bir söz fiil görüntü ve benzeri bir şey yoksa o zaman oyun oynamak da helal olur satılması caiz olur


  3. 3
    EMEKTAR_03 Üye
    EMEKTAR_03
    Üye

    Üye No: 120150
    Mesaj Sayısı: 5
    Tecrübe Puanı: 1

    Oyun Sunucusu Açmak Caiz mi?


    Selamun Aleyküm ben minecraft adlı oyunda sunucu açacağım fakat bundan gelen kazanç caiz mi bilemiyorum. Gelir şu şekilde geliyor oyuncu daha kolay gelişmek için vip yani yetki alıyor gerçek para ile. Sonra biz ona zor bulunan eşyalar veriyoruz 1 ay sonra yetkisini geri alıyoruz zaten alırken bunun farkında olarak alınıyor. Normalde bunu almadanda yetki alan kişinin seviyesine gelinebilir ama daha çok uğraşmak lazım bu para haram mı helal mi?

    Konuyu nereye açacağımı bulamadım kusura bakmayın.



  4. Reklam

  5. 4
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,935
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Online oyun üzerinden ticaret caiz midir?


    Aleykum selam. Hemen sorduğun sorunun üstünde hocamız zaten bu soruyu cevaplamış sayılır. Eğer bu oyunun içinde hiç bir haram içerik yoksa ve alıp sattığın şeylerde karşıdaki insan kandırılmıyorsa bir yalan ve sahtekarlık içermiyorsa ancak o zaman caiz olur.


+ Yorum Gönder