Kadınların camide teravih namazı kılması hakkında hadis bilgisi olan var mı? 5 üzerinden 4.83 | Toplam : 24 kişi
  1. 1
    faybar Üye
    faybar
    Üye

    Üye No: 1637
    Mesaj Sayısı: 17
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 38

    Kadınların camide teravih namazı kılması hakkında hadis bilgisi olan var mı?


    kadınların camıde teravıh namazı kılması hakkında hadıs bılgısı olan ark varsa bılgı verebılır mı? herkesten allaha razı olsun hayırlı gunler

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 19,465
    Tecrübe Puanı: 234

    --->: kadınların camıde teravıh namazı kılması hakkında hadıs bılgısı olan var mı?


    faybar Nickli Üyeden Alıntı
    kadınların camıde teravıh namazı kılması hakkında hadıs bılgısı olan ark varsa bılgı verebılır mı? herkesten allaha razı olsun hayırlı gunler
    Kadınların vakit namazlarını camide kılabilirler. Peygamber (sav)'in zamanında erkekler camiye gidip cemaatle namazlarını kıldıkları gibi kadınlar da camiye gidip namaz kılarlardı. Ümmü Atiyye'den rivayet edildiğine göre Peygamber (sav) genç, başkasına kendini göstermeyen örtülü ve hayızlı kadınları bayram namazı yerine götürürdü. Ancak hayızlı kadınlar namaza iştirak etmemekle beraber diğer hayır işleri ve müslümanların davetine katılırlardı(Hezzeb, c. l, s. 119).

    Peygamber (sav) Allah'ın kulları olan kadınların camilere gitmelerine engel olmayınız, buyurmuştur (Ebû Davûd).

    Yalnız Şafiî mezhebine göre kadının evinde cemaatle kıldığı namaz, camide cemaatle kıldığı namazdan daha üstündür(el-Fetava el-Kübra, c. I. s. 158).

    Hanefi mezhebine göre ise yaşlı müstesna, kadının camiye gitmesi doğru değildir(Mecme'ui-Enhür, c. l, s. 109).

    Kadının camilere gitmesinden ziyade evinde namazını kılmasının daha faziletli olması fitneden emin olmasından dolayıdır. Ancak kadın tesettürüne tam riayet etmesi halinde camide kendilerine ayrılan yerde namaz kılabilirler.

    Bir rivayette "Kadının namazı-nı evinde kılması dışarıda kılmasından daha faziletlidir, iç odasında kılması da evin diğer kısımlarında kılmasından daha faziletlidir."(Bu hadisi Ebu Davud, İbni Mesuddan tahric etmiştir. Ahmed ve Taberani Ümmü Hümeyd es- Saidiyyeden benzer bir hadisi tahric etmişlerdir. Neylül Evtar, III,132.) (İç odası, büyük bir odadan girilerek geçilen, genellikle ayrı bir kapısı olmayan, mücevherat gibi evin kıymetli eşyasının da muhafaza edildiği küçük odadır.)

    Demekki kadınların evlerinde kıldıkları namazların fazileti çoktur.


  3. 3
    hira_nur Üye
    hira_nur
    Üye

    Üye No: 29049
    Mesaj Sayısı: 7
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: kadınların camıde teravıh namazı kılması hakkında hadıs bılgısı olan var mı?


    Sual: Teravihe kadınların gitmesinde mahzur var mıdır?
    CEVAP
    Kadınlar, zaruretsiz camiye gidemez. Çünkü Redd-ül Muhtar’da buyuruluyor ki:
    (Genç ve yaşlı kadınların beş vakit namaza, Cuma ve bayram namazları için, vaaz dinlemek için camiye gitmeleri caiz değildir. Eskiden, yalnız çok yaşlı kadınların, akşam ve yatsı namazına gitmesine izin verilmiş idi ise de, şimdi bunların da gitmesi caiz değildir.) [İmamlık bahsi] [Bu hüküm, adı geçen kitabın Türkçe tercümesinin c.2, s.420 dedir.]
    Sual: Teravihi camide kılmak şart mıdır, herkes evinde kılamaz mı?
    CEVAP
    Teravihin cemaatle kılınması sünnet-i kifayedir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslam)

    Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevap olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevap olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir.


  4. Reklam

  5. 4
    ağla Üye
    ağla
    Üye

    Üye No: 32032
    Mesaj Sayısı: 14
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: kadınların camıde teravıh namazı kılması hakkında hadıs bılgısı olan var mı?


    Kadın camiye gidebilir mi?



    Beş vakit namazın cemaatle kılınması Hanefi mezhebine göre vacip derecesinde sünnet-i müekkededir. Şafii mezhebine göre farz-ı kifaye iken Maliki mezhebine mensup bazı alimlere göre ise farz-ı ayndır. Fakat bu hükümler sadece erkekler içindir. Kadınların namazı cemaatle kılma şartı yoktur. Kılabilirler, ancak bu dini bir mecburiyet değildir.

    Kadınlar evlerinde müsait olduğu zaman imama uyarak cemaatle namaz kılarlar. Ancak camiye gidip cemaatle namaz kılmaları hususunda hüküm farklıdır.

    Müslim 'de rivayet edilen bir hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz, "Kadınlarınız mescitlere gitmek için sizden izin istedikleri zaman onları mescitlerden menetmeyiniz" buyururlar.(1)

    Nitekim Peygamberimiz hayatta iken, camide kadınlar erkeklerin arkasında ayrı bir saf tutar namaz kılarlardı. Fakat Peygamberimizin vefatından sonraları bu durum uzun süre devam etmedi. Sahabe-i Kiram kadınların camiye gelmelerine razı olmadılar. Hz. Aişe de şöyle diyordu: "Eğer Resulullah (a.s.m.) bu zamanda yaşamış olsaydı, Beni İsrailin yaptıkları gibi kadınların mescitlere çıkmalarını yasaklardı."(2)

    Hz. Aişe'ye bu sözleri söyleten kadınların giyim kuşamlarında göstermiş oldukları bazı aşırılıklardı. Çünkü bazı kadınlar koku sürünerek veya süslü elbiselerini giyip dikkat çekici bir şekilde mescide gelmeye başlamışlardı. Buharı Şarihi İmam Ayni, Hz. Aişe'nin bu sözü üzerine şöyle der: "Aişe (r.a) bu zaman kadınlarının çıkardıkları çeşit çeşit bid'atlarla münkeratı görmüş olsaydı, elbette sözleri daha şiddetli olurdu. Üstelik o zaman kadınların çıkardıkları yenilikler bu zaman kadınlarının çıkardıkları yeniliklere nispetle binde bir kalır."

    Şafii alimlerinden İmam Nevevi, "Kadın için ihtiyar da olsa evinden daha hayırlı bir yeri yoktur" derken, Abdullah bin Mes'ud (r.a) "Kadın avrettir. Onun Allah'a en yakın olduğu zaman, evinde bulunduğu zamandır" diyerek kadının mescidinin evi olduğuna işaret ederler.

    Bir hadis-i şerifte de Peygamber Efendimiz (a.s.m.) kadının en faziletli namazının hangisi olduğunu şu şekilde ifade buyururlar:
    "Kadının evinin içinde kıldığı namaz, evinin avlusunda kıldığı namazdan daha efdaldir (daha faziletli, daha makbuldur.) Evinin avlusunda kıldığı namaz [mahalle> mescidinde kıldığı namazdan daha efdaldir. Evleri onlar için daha hayırlıdır."(3)

    (1) Müslim Salat: 135.
    (2) et-Tefsirü'l-Kurtubi, 14: 244.
    (3) Mecmaü'l-Enbür, 1: 109.




  6. 5
    maria Üye
    maria
    Üye

    Üye No: 9247
    Mesaj Sayısı: 144
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 37
    Yer: dünya

    Teravih namazı ve kadınların cami konusu ile ilgili bilgi için Allah razı olsun


  7. 6
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Allah Allah ben yine cemaatle kılmaya calısıyorum hep daha sevaptır diye. KAdınlar için gecerli değilmiş demek


  8. 7
    sofilale Misafir
    Misafir

    Slm bu yaziyi okumadan once kendimi suclu hissettim.cunki cami yanimizda olmasina ragmen teravih namazlarimi evde kıldım. Simdi icim rahat Allah razi olsun.


  9. 8
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Allah cc sizden razı olsun biz medinede kalıyoruz mescidi nebeviye teraviye gitmiyelimmi ben hanefi meshebindenim


  10. 9
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,935
    Tecrübe Puanı: 10

    ALlah senden de razı olsun hanım kardeşim. Eğer yukarıda ki yazıları tam olarak okuduysanız açık bir şekilde şu anlaşılıyor ki aslında kadınların camide kılmaları haram değildir. Ancak zamanla fitnenin yaygınlaşması ve haramlardan korunmanın çok zor olması evde kılmalarının daha faziletli olduğunu göstermektedir.


  11. 10
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Bende teravihden cikan kadinlarin lafina kulak misafiri oldum demeleri evde teravih namazi kilinmaz diyorlardi aciklamalari okuduktan sonra dogru olmadigini anladim bilginiz icin tşk ederim


  12. 11
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Akıntı sorunu olan bayanlar her namaz vaktinde abdestini tazelemek zorundalar böyle bir durumda teravih namazina gidebilir mi?


  13. 12
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,935
    Tecrübe Puanı: 10

    Sürekli akıntısı olanlar özür sahibi kabul edilirler. Her namaz vakti girdiğinde yeni bir abdest alırlar. Vakit çıkmadan ve abdestleri başka bir nedenden dolayı bozulmadıkça diledikleri kadar farz veya nafile namazları kılabilirler. Elbetteki teravihi de kılmaları caizdir.


+ Yorum Gönder